Marketing, który opiera się na treściach, zyskuje na znaczeniu. Właściciele przeróżnych biznesów potrzebują dobrego contentu, który będzie wciągający, wartościowy i pomoże w realizacji biznesowych celów. Gdy w Twojej firmie nie ma osoby, która mogłaby zająć się content marketingiem, możesz to zadanie powierzyć firmie zewnętrznej. Jak wybrać agencję content marketingową, która wypełni swoje zadania na najwyższym poziomie? Sprawdźmy, na co należy zwrócić uwagę.
Teksty odpowiednie dla Twojej branży
Na rynku znajdziesz wiele agencji, które specjalizują się w content marketingu. Jeżeli reprezentujesz specjalistyczną branżę, wtedy warto wybrać firmę, która już realizowała podobne zlecenia. Oznacza to, że stworzenie strategii contentowej, przygotowanie profesjonalnych tekstów i ich publikacja w odpowiednich serwisach agencja przetestowała już na innych. Teraz dla Ciebie przygotuje content, który zadziała. Przed podjęciem współpracy z agencją dobrym pomysłem będzie poproszenie jej o tekst próbny. Wtedy zweryfikujesz, czy firma będzie w stanie spełnić Twoje oczekiwania.
Opinie klientów, którzy już korzystali z usług agencji
Dobre agencje content marketingowe nie narzekają na brak opinii od zadowolonych klientów. Podpytaj znajomych, którzy korzystali już z usług tego rodzaju firm. Z pewnością podzielą się swoimi doświadczeniami. Uchronią Cię przed agencją, która nie sprosta zadaniom, ale też polecą tę sprawdzoną, której warto powierzyć wymagający projekt. Kolejnym źródłem informacji mogą być opinie w wizytówce Google czy na portalach skupionych wokół content marketingu. Możesz też przyjrzeć się rankingom agencji content marketingowych i sprawdzić, które firmy zajmują kluczowe miejsca.
Czas oczekiwania na teksty i ewentualne poprawki
To jak szybko otrzymasz swój content może mieć duże znaczenie, zwłaszcza wtedy, gdy jest to element większego projektu marketingowego. Dowiedz się, jak szybko agencja może przygotować dla Ciebie potrzebne teksty. Równie istotne jest to, ile poprawek jest wliczonych w cenę. Jeżeli nie będziesz zadowolony z efektu końcowego, możesz poprosić o poprawki, ale dobrze, gdy nie są one dodatkowo wyceniane.
Co z tym SEO?
Nie da się ukryć, że ważną częścią marketingu internetowego jest widoczność w wyszukiwarce Google. Wysokie pozycje to większy ruch na stronie internetowej i zainteresowanie klientów. Przygotowanie tekstów, które będą miały wpływ na pozycjonowanie witryny, wymaga znajomości zasad SEO. Upewnij się, że agencja content marketingowa potrafi przygotować teksty optymalizacyjne, które wyniosą Twoją witrynę na topowe pozycje w Google.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@dtbosse